CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 3, 2009

Gembira,Keliru, Sedih,Gelabah....

Hai Diari... Dah lama x mengadapkan... bukan nyer malas sgt pun tp ada beberapa kisah yg jadikan aku 'bermood' semcm.. alkisahnya bermula apabila aku dpt fon cll dr HQ suspen jer...rupanya ada surat pertukaran utk aku yg lg suspen nyer aku dpt kat kedah n ofis ag jgk yg sedihnya pulak aku terpaksa berpisah ngan suami tercinta jadi isteri jarak jauh...

aku p HQ utk ambik surat sblm aku blk umah kelam kabut aku bila tgk tarikh kuatkuasa 1/3/2009 maksudnya ahad mggu depan aku ada masa semggu jer.... dlm masa smggu tu lah aku kena fikirkan n bincangkan ngan hubby camner nak lancarkan masalah ni aku suka dpt tukar blk kg tp dlm masa yg sama aku tau Mr. J cam sedih n ada something yg dirahsiakan
Jadi hari Ahad baru dia terangkan apa yg disembunyikannya sgguh aku terkejut...igtkan dpt blk kg kira dah jauh dah rupanya suami aku kena standby utk p ke Arab Saudi tp base nyer di Dubai tau utk bp lama...? 3 tahun tu...satu jangka masa yg lama lg la aku sedih nak brpisah...aku tau risiko keje dia kali ni apa keje sebenar dia....biarlah rahsia result utk samada dia pergi atau x hari Selasa iaitu 24hb baru tau
Diari...ko tau waktu tu aku keliru sgt2 dlm masa 3 hari aku nangis jer sampai bengkak mata nasib baik cuti so xde la org blh tgk mata bengkak tu aku bykkan berdoa supaya dipermudahkan dan diberi petunjuk Alhamdulillah..aku dpt ketenangan Aku dah jadi x bersemangat nak pindah bila mcm2 isu dlm masa 1week
Hari yg ditggu tiba....ternyata suami aku tersenarai cuma kali ni kwn2 dia yg kena pergi dulu dia dlm senarai calon 'standby' utk ambik alih tmpt kwn2 dia nanti Syukur aku sekurang2nya aku dah dpt jawapan yg blh bg aku ketenangan aku tau nanti giliran dia pulak tp aku kembali delima sebabnya bila suami aku x jd p Dubai aku jd berat pulak nak tgl dia sorg2 kat sini... bukan aku x caya dia ( dia yg x caya aku )hehehe
Hari Rabu rumah aku ada tetamu istimewa kategori VIP Tan Sri A. N dtg umah...dia dah mcm abg kepada husband aku hubungan diaorg mmg rapat n dah bertahun2 lamanya 2 mlm dia tido kat umah...siapa sebenarnya dia...sekali lagi biarlah rahsia.....hehehe first time aku dpt tetamu VIP ni yg bestnya Abg N (aku dah dianggapnyer mcm adik ipar) jenis yg sempoi giler...mcm simple sgt2 dia x nak aku layan mcm VIP cukup sekadar mcm org kg
Disebabkan dialah akhirnya satu keputusan baru n drastik telah dibuat nak tau apa Diari... Abg N x kasi aku pindah Kg Dia risau keselamatan aku kat sana atas sebab2 tertentu yg terpaksa jgk dirahsiakan.... Suami aku x membantah dengan usul Abg N jadinya hari Khamis aku telah nekad buat surat batalkan pertukaran & berjumpa ngan TAN (K)Pn Hjh Jamela...katanya akan dipertimbangkan... dia suruh aku report duty dulu
Alhamdulillah hari Jumaat 27/2/2009 dlm kul 11 aku dpt cll dr kak ayu merangkap ofismate aku surat pembatalan aku diterima dan dikekalkan ditempat yg sama Syukur aku x packing brg2 lg...husband aku senyum bila aku dpt cll hari Khamis ngan Jumaat mmg aku sengaja ambik cuti utk tetamu aku Abg N balik hr Jumaat sebelum aku dpt cll dr ofis
Aku ceritakan pada husband pasal keputusan tu katanya aku kena berterima kasih ngan Abg N nak tau kenapa Diari... rupanya sebab Abg N aku dpt tau result cpt camni surat kelulusan permohonan batal tarikhnye hari yg sama ngan hari aku buat rayuan Abg N dah cll slps aku jumpa TAN (K) senang citer guna kuasa 'kabel' Thanks Abg N...bertuah dpt kenal org yg cintakan Negara,Bangsa dan Agama yg pastikan keputusan ni membuatkan suami aku bertambah syg... baru tau gelabah bila nak kena tgl...hehehe